Тема: «Зимонька Зима»
Мета: Поширити знання дітей по
даній темі. Розвивати мовленняучнів, збагачувати їх лексичний словник;
розвивати спостережливість; виховувати любов до природи, тварин, птахів.
Обладнання: Малюнки про те, як тварини
готуються до зими. Конспект, роздатковий матеріал у вигляді емблем. Наочність –
«Зими»
Хід виховної
І. Організаційний момент
- Доброго дня, діти! Послухайте будь
– ласка вірш і скажіть про що ми сьогодні будемо говорити.
Білі, ніжні, мов пір'їнки,
Тихо падали сніжинки.
Білосніжний снігопад
Вкрив вночі і ліс і сад
Будуть зранку малюки
В сніжки гратись залюбки.
Зліплять бабу снігову
Величезну мов живу.
От так радість дітворі
На санчатах мчат з гори!
Сніжки, лижі, ковзани –
Це даруночки зими!
ІІ. Основна частина
- Отже, діти, про що ми сьогодні з
вами будем говорити?
- Про зиму.
- Молодці, правильно.
- Діти відгадайте загадку і
дізнайтесь про який місяць йдеться.
Холод нам несе мороку,
У турботах лине день.
Цей останній місяць року
Зветься як? Вгадали?
(Грудень)
- Так, вірно. Грудень.
Грудень – це перший місяцьзими.
Починає падати перший сніг. Всі ми дуже любимо цю пору року.
- Діти, а як вигадаєте кому найважче
пережитизиму?
- Птахам.
- Правильно, а чому?
- Тому що зима буває дуже лютою і
птахи можуть замерзнути, також взимку птахам тяжко добувати їжу і багато птахів
вмирають з голоду.
- Правильно.
- Діти, а що потрібно робити для
того, щоб цього не сталося?
- Правильно, виготовити годівнички…
А зараз ми з вами розвяжем
красвордпро птахів, які залишаються зимувати у наших краях.
1.На колір – сірувата
На вдачу – хитрувата
«Кар – р – р», - гукає,
Курчат лякає
(Ворона)
2. Біла латка, чорна латка, по дереву
скаче.
(Сорока)
3. Цікаві пташини у нас проживають
Животики жовтенькі ці пташички мають
За море у теплі краї не літають,
А з нами зимують, для нас співають.
(Синиці)
4. День і ніч я стукаю, всі дерева
слухаю.
(Дятел)
5. Невеличкий, сніжно – білий,
Що його в небесну шир
Люди радісно пускають
Сповіщати всіх про мир.
Кожний цього птаха знає,
Його назву відгадає.
(Голуб)
6. Ми любим комах, жучків,
Їмо маленьких червячків
В теплі краї не відлітаємо,
Під стріхою хати маємо.
(Горобці)
- Діти, яке слово в нас вийшло
«Осідлі». А хто знає, що це слово означає?
- Це ті птахи, які не відлітають у
теплі краї.
- Чи знаєте ви, що птахи не тільки
від нас відлітають восени, а й прилітають до нас із півночі «погрітися», наша
зима, порівняно з арктичною, тепліша.
У зимуючих птахів кількість пір'їн до
зими збільшуються і це рятує їх від холоду.
- Діти, а які свята самі найважливіші
ми святкуємо взимку?
- Св. Андрія, Св. Миколая, Новий рік,
Свят. Вечір.
- А якого свята ви чекаєте найбільше?
- А чому?
- А зараз, діти відгадайте загадки.
1. Що це? Що це? – всі кричать –
Білі мухи он летять.
(Сніг)
2. І маленькі і гарненькі
Влітку, взимку, восени
Завжди вдягнені гарненько,
У зелених сукнях ми.
(Ялинки)
3. Білесенька, пухнастенька,
Літає як муха,
Залітає за кожуха
(Сніжинка)
4. Усе літо стояли, зими чекали,
Діждались пори, помчались з гори
(Санчата)
5. Прозорий мов скло,
А не вставиш у вікно
(Лід)
6. Хто малюнок на вікні
Уночі зробив мені
(Мороз)
- Молодці.
- Діти, а яке в вас найулюбленіше заняття
взимку?
- Кататися на санках, ліпити
сніговика, гратися в сніжки.
ІІІ. Підсумок заняття.
- Отже, діти ми з вами сьогодні
говорили про зиму, чку ми з нетерпінням чекали. А за вашу активність ви
отримаєте невеликі емблеми – подарунки, які вам передала зима. На цьому наша
виховна година закінчилась.
- Допобачення!!!
-
|