Нестандартний урок математики у 2 класі
«Допоможи Зайченятку потрапити додому»
Тема.
Утворення й назви чисел від 40 до 89. Лічба в
межах 89. Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розв’язування складених задач.
Мета:
формувати
предметні компетенції: вміння рахувати цілими десятками; розширювати знання
дітей про числа першої сотні; вправляти у складання виразів з текстовою умовою;
розвивати
обчислювальні навички, логічне мислення, пам’ять; пізнавальні інтереси;
прищеплювати уважність, охайність і старанність у роботі;
виховувати
любов до тварин,
бажання вчитись.
Обладнання: картки , казкові герої з
картону (вовк, лисичка, ведмідь), м’які іграшки,
музика для релаксації, розмальовка зайчика, лист від
Ведмедика, презентація.
І.
Привітання
Вже дзвінок
нам дав сигнал:
Працювати час
настав!
Тож і ви часу
не гайте,
Працювати
починайте.
Допитливим,
старанним будь,
Та тільки не
байдужим.
В Країну Знань
велику путь
Долай уперто,
друже!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Слово вчителя.
Загадка
Клубочок пуху
Довгенькі вуха
Кажуть – пострибайчик,
А зоветься … (зайчик)
(Демонструю м’яку іграшку або ж малюнок – зайчика.)
-Так, діти!
Сьогодні до нас на урок завітав
казковий герой,
маленьке Зайченятко. Воно не послухалось свою маму і
пішло у ліс гуляти. Стрибало туди, сюди, і відійшло далеко від домівки. Я
сьогодні зустріла його на порозі нашої школи. Зайченя налякане. Кого воно
боїться? Хто ще у лісі живе?
(Діти відповідають)
Зайчик просить
нас допомогти йому добратися до своєї домівки. Допоможемо?
- Отже, вирушаймо в дорогу, часу в нас небагато. А для того, щоб
дізнатися хто вирушить із
зайчиком у дорогу потрібно виконати завдання.
2.
Робота за індивідуальними картками
Картка 1.
У гаражі стояло 11 машин, 6 машин поїхало, а 4 приїхало. Скільки машин стало в
гаражі?
Картка 2.
В одному кошику 7 яблук, а в другому – на 3 яблука менше. Скільки яблук в обох
кошиках?
Картка 3.
У пеналі лежало 18 олівців. 10 олівців витягнули з пенала, а 6 поклали. Скільки
олівців стало в пеналі?
Картка 4. Оксанці мама купила 8 зошитів, а потім ще 4. До школи дівчинка взяла
6 зошитів. Скільки зошитв залишилося вдома?
Картка
5. На дереві сиділо
7 синичок. 4 синички полетіло, а 10 прилетіло. Скільки пташок стало на дереві?
3.Перевірка
роботи за картками.
- Всі впоралися, тому всі вирушаймо в
дорогу. (На магнітній дошці
намальований лісовий лабіринт, та
прикріплений картонний зайчик на початку і будиночок вкінці лабіринту). А
на згадку про нашу подорож ми на уроці малювання розфарбуємо цей малюнок. (розмальовка)
ІІІ.
Робота над новим матеріалом.
-
Діти, а хто це? Та
це ж чорна Кішка.
Вона знає усі стежки у лісі. А покаже нам потрібну стежку
лише тоді, коли ми виконаємо її завдання.
1. Задача.
У білочки було три десятки горішків, якщо вона ще
дев’ять знайде, скільки в неї стане. (39). Правильно!А якщо ще один? 40.
Молодці!
Кішка мені
нам’явкала куди слід повернути.
2.
Пояснення нового матеріалу.
А ось їжачок, спинка з голочок. Він наколов два
десятки яблучок і хоче ще 10 взяти. Нумо, порахуймо, скільки ж всього буде(30).
Отже, зробимо висновок: якщо до 29 додати ще один , буде 30. А якщо до 39 додати один буде…(40). До 49 – один -50, до 59 – один - 60, до 69 – один - 70, до 79 один – буде 80.
3.
Первинне закріплення.
- Ой, подивіться, хто нам зустрівся на
шляху? Та це лисичка спішить
до своїх маленьких діток. А що ж вона
несе в мішку? (З картону
виготовлена лисичка з мішком). Давайте подивимось!
а) робота за підручником. № 219 – 222.
б) робота за таблицею розрядів.
- Молодці, всі працювали гарно! Лисичці сподобалось, за це вона нам покаже далі дорогу.
Дорога ще далека, то ж давайте відпочинемо.
ХВИЛИНКА РЕЛАКСАЦІЇ.
ІV. Розвиток математичних умінь.
- Діти, поки ми співали і танцювали, Зайченя пострибало
далі і зустріло
…………….. Вовчика.
(малюнок вовка)
Хотів Вовк з’їсти
Зайчика. Став він проситись. Вовчик дав розв’язати йому приклади. Якщо розв’яже
– то відпустить малого. Плаче Зайчик, бо маму не слухав і до школи не ходив.
Давайте допоможемо йому.
1.
Розв’язання прикладів з дужками.
Робота на картках.
Діти обчислюють приклади,
хто швидше і правильно .