Мета: Узагальнити й систематизувати знання учнів з теми: «Літературна казка», розвивати навички виразного читання, привчати до спостережливості, формування вміння робити висновки.
Обладнання: виставка книг з теми, карта Західної Європи з прапорцями Данії, німеччини, Франції, Англії, Іспанії, грамзаписи музики Л. Бетховена, пісні «Чарівник» (А. Пугачова), портрети письменників – казкарів Андерсена, братів Грімм, Гофмана, Пушкіна, Перро.
Хід уроку:
Вступне слово вчителя
Вітаю вас у нашому казковому клубі читачів – мандрівників.
Нами перегорнуто безліч казкових сторінок , ми подумки подолали чимало земель з малим Муком … До речі, з якої казки цей герой, хто її автор (Тут і далі учні пригадують твір і письменника, перу якого він належить). Ми мандрували навіть тоді, коли наші голови посипала холодним пухом пані Метелиця(казка…) й не було під руками кресала (казка…), щоб розпалити вогнище у намальованому на полотні камені (казка…). Ми навчилися не боятися маленької розбійниці (казка…) й Мишачого короля (казка…), опанували «мову» штопальної голки казка…) та Олов'яного солдатика (казка…). Ми дізналися, як дати відповідь на дуже складне запитання:»Хто на світі всіх миліший?» (казка…), але, як і відома особа, так і не змогли заснути на горошині (казка…).
Пам'ятаєте, тільки задля нас поспішив відімкнути двері сам король (казка…), а принц, щоб ми не йшли, перевів стрілки годинника (казка…).
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Звучить запис бою годинника.
Так, так, бачу, ваші очі промовляють: ви мрієте ще побувати у тих чарівних місцях. Тож рушаймо в подорож, під час якої згадаємо прочитані казки і дізнаємось про існування інших, а щоб усе запамятати, пропоную вести щоденники. Ви отримаєте аркуші, які заповнюватимете протягом уроку.
Щоденничок
моєї подорожі казковими містами
Європи.
Сьогодні …… року, ми з друзями вирушаємо в подорож до дацького міста …… у супроводі казкаря ……Сподіваюсь зустрітися з героями цього казкаря ……, а також з персонажами інших зарубіжних авторів ……, спілкуватися з якими допоможуть перекладачі.
Отже, ми в дорозі. Я звертаю увагу на те, що їдемо ми таким видом транспорту, як …, наш казкар вдягнутий …, адже ми майдруємо не лише іншими країнами, а й в іншому , минулому часі. Казкар має багаж, дві валізи, сумку, футляр, парасольку.
Деякі слова мені не зовсім зрозумілі, їхнє значення я визначу за допомогоюсловника, бо «Словник – це весь світ, розташований в алфавітному порядку» (А.Франс)
Фрак - …
Циліндр - …
Екіпаж - …
Д/з. Я взяв (взяла) собою в подорож тільки чарівні речі…, які трапилися мені в казках …
Під час мандрівки ми наражались на небезпеку, наприклад, біля німецького міста …ми зустріли …, від яких нас врятували … . Гостювали ми також … у портовому місті … Цей чоботар майстрував … для … Пам'ятаю він говорив: « … ».
Повернувшись з подорожі з (відповідне підкреслити)
гарним настроєм;
звичайним настроєм;
поганим настоєм
я зрозумів (зрозуміла) ….
Учитель. Що іще знадобиться нам для мандрівки? Якісь речі? Квитки? Звичайно ні. Досить скористатися порадою великого казкаря (робота з епіграфом уроку)
Бесіда за запипитаннями:
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Імена яких героїв згадувались на початку уроку?
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Назвіть зарубіжних письменників, у творах яких діють ці герої? У яких країнах жили ці казкарі? Чи є щось особливе, повязане у вашій уяві з назвами їхніх різних міст?
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Як, не володіючи іноземними мовами, ви змогли проитати ці казки? Хто перший помічник у цьому?
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Яка казка пов'язала з незначними героями німецької мови?
Учитель. Так, у «Хороброму кравчику» розповідається справді сумна історія. А якщо серйозно, то роль людей, які перекладають з однієї мови на іншу, неоцінена.
Називають їх перекладачами.
Запам'ятайте їх імена: С. Маршак, К. Чуковський, Б. Заходер, М. Терещенко ( саме вони перекладали твори Р. Кіплнга, Г Андерсена, Ш. Перро) і запишість їх до своїх щоденників.
Словникова робота. Користуючись тлумачним словником визначте і запишіть до щоденників значення слів фрак, цилінд, екіпаж. |