Неділя, 15.06.2025, 07:06
Вітаю Вас Гість | RSS

Підлісно-Ялтушківський НВК "ЗОШ І-ІІст.-ДНЗ"

-----------------------------------------------------------------
Форма входу
Наше опитування
Що заставляє Вас навчатись?
Всього відповідей: 52
Міні-чат
Плейєр

Загальний каталог файлів

Головна » Файли » Усі категорії » Розробки уроків

Підсумковий урок – мандрівка Літературна казка
22.02.2013, 19:02

Мета: Узагальнити й систематизувати знання учнів з теми: «Літературна казка», розвивати навички виразного читання, привчати до спостережливості, формування вміння робити висновки.

Обладнання: виставка книг з теми, карта Західної Європи з прапорцями Данії, німеччини, Франції, Англії, Іспанії, грамзаписи музики Л. Бетховена, пісні «Чарівник» (А. Пугачова), портрети письменників – казкарів Андерсена, братів Грімм, Гофмана, Пушкіна, Перро.

Хід уроку: 

Вступне слово вчителя

Вітаю вас у нашому казковому клубі читачів – мандрівників.

Нами перегорнуто безліч казкових сторінок , ми подумки подолали чимало земель з малим Муком … До речі, з якої казки цей герой, хто її автор (Тут і далі учні пригадують твір і письменника, перу якого він належить). Ми мандрували навіть тоді, коли наші голови посипала холодним пухом пані Метелиця(казка…) й не було під руками кресала (казка…), щоб розпалити вогнище у намальованому на полотні камені (казка…). Ми навчилися не боятися маленької розбійниці (казка…) й Мишачого короля  (казка…), опанували «мову» штопальної голки казка…) та Олов'яного солдатика (казка…). Ми дізналися, як дати відповідь на дуже складне запитання:»Хто на світі всіх миліший?» (казка…), але, як і відома особа, так і не змогли заснути на горошині (казка…).

Пам'ятаєте, тільки задля нас поспішив відімкнути двері сам король (казка…), а принц, щоб ми не йшли, перевів стрілки годинника  (казка…).

<!--[if !supportLists]-->-         <!--[endif]-->Звучить запис бою годинника.

Так, так, бачу, ваші очі промовляють: ви мрієте ще побувати у тих чарівних місцях. Тож рушаймо в подорож, під час якої згадаємо прочитані казки і дізнаємось про існування інших, а щоб усе запамятати, пропоную вести щоденники. Ви отримаєте аркуші, які заповнюватимете протягом уроку.

Щоденничок

моєї подорожі казковими містами

Європи.

Сьогодні …… року, ми з друзями вирушаємо в подорож до дацького міста …… у супроводі казкаря ……Сподіваюсь зустрітися з героями цього казкаря ……, а також з персонажами інших зарубіжних авторів ……, спілкуватися з якими допоможуть перекладачі.

Отже, ми в дорозі. Я звертаю увагу на те, що їдемо ми таким видом транспорту, як …, наш казкар вдягнутий  …, адже ми майдруємо не лише іншими країнами, а й в іншому , минулому часі. Казкар має багаж, дві валізи, сумку, футляр, парасольку.

Деякі слова мені не зовсім зрозумілі, їхнє значення я визначу за допомогоюсловника, бо «Словник – це весь світ, розташований в алфавітному порядку» (А.Франс)

Фрак - …

Циліндр - …

Екіпаж - …

Д/з. Я взяв (взяла) собою в подорож тільки чарівні речі…, які трапилися мені в казках …

Під час мандрівки ми наражались на небезпеку, наприклад, біля німецького міста …ми зустріли …, від яких нас врятували … . Гостювали ми також … у портовому місті … Цей чоботар майстрував … для … Пам'ятаю він говорив: « … ».

Повернувшись з подорожі з (відповідне підкреслити)

гарним настроєм;

звичайним настроєм;

поганим настоєм

я зрозумів (зрозуміла) ….

Учитель. Що іще знадобиться нам для мандрівки? Якісь речі? Квитки? Звичайно ні. Досить скористатися порадою великого казкаря (робота з епіграфом уроку)

Бесіда за запипитаннями:

<!--[if !supportLists]-->-         <!--[endif]-->Імена яких героїв згадувались на початку уроку?

<!--[if !supportLists]-->-         <!--[endif]-->Назвіть зарубіжних письменників, у творах яких діють ці герої? У яких країнах жили ці казкарі? Чи є щось особливе, повязане у вашій уяві з назвами їхніх різних міст?

<!--[if !supportLists]-->-         <!--[endif]-->Як, не володіючи іноземними мовами, ви змогли проитати ці казки? Хто перший помічник у цьому?

<!--[if !supportLists]-->-         <!--[endif]-->Яка казка пов'язала з незначними героями німецької мови?

Учитель. Так, у «Хороброму кравчику» розповідається справді сумна історія. А якщо серйозно, то роль людей, які перекладають з однієї мови на іншу, неоцінена.

Називають їх перекладачами.

Запам'ятайте їх імена: С. Маршак, К. Чуковський, Б. Заходер, М. Терещенко ( саме вони перекладали твори Р. Кіплнга, Г Андерсена,                    Ш. Перро) і запишість їх до своїх щоденників.

Словникова робота. Користуючись тлумачним словником визначте і запишіть до щоденників значення слів фрак, цилінд, екіпаж.

Категорія: Розробки уроків | Додав: НВК
Переглядів: 1061 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друк сторінки
Годинник
Пошук