Розбудова незалежної держави
ставить нові вимоги до виховної функції школи. Тому опануванню роботи класного
керівника слід приділяти належну увагу. Складається план на чверть або на
півріччя (це питання вирішує адміністрація школи), має бути враховано умови
роботи школи, її оточення, контингент батьків, особливості класного колективу
(кількість учнів у класі, їхні нахили, здібності, умови життя тощо).
Орієнтовна схема плану роботи класного керівника може мати такий вигляд:
1. Вступ:
• психолого-педагогічна характеристика
класного колективу;
• підсумки роботи минулого
навчального року і завдання на новий навчальний рік (бажано враховувати
результати педагогічного консиліуму, особливо, якщо класний керівник працює в
даному класі перший рік).
2. Організаційні питання:
• розподіл доручень між учнями;
• робота з класним активом;
• участь у роботі дитячих
організацій.
3. Виховна
робота в контексті системи національного виховання:
• виховання національної культури;
• суспільно корисна пізнавальна
праця;
• трудове виховання;
• економічне виховання;
• профорієнтаційна робота (з
орієнтацією на місцеві виробництва);
• спортивно-оздоровча робота;
•
морально-етичне виховання;
• екологічне виховання;
• естетичне виховання;
• туристсько-краєзнавча робота;
• статеве виховання.
4. Індивідуальна робота з учнями:
• виховання свідомого ставлення до
навчання;
•
робота з учнями, схильними до правопорушень;
•
робота з обдарованими дітьми, розвиток творчих здібностей учнів;
•
робота з попередження дитячого травматизму.
5.
Робота з учителями, які працюють у класі:
•
формування єдиних вимог до учнів;
•
виховання культури розумової праці;
•
організація позакласної роботи з навчальних предметів;
•
організація позакласного читання.
6. Робота з батьками:
•
тематика класних батьківських зборів;
•
організація психолого-педагогічної освіти батьків;
•
робота з класним батьківським комітетом;
•
індивідуальна робота з батьками;
•
зв'язок з підприємствами, де працюють батьки учнів.
Орієнтовна схема плану виховної роботи класного керівника
1. Мета і завдання виховного
процесу.
2. Проблема школи.
3. Проблема класного колективу.
4. Діагностичне анкетування.
5. Заповіді класу.
6. Відомості про учнів класу.
7. Характеристика класу.
8. Самоврядування.
9. Розділи: