Яким має бути сучасний урок Справжній педагог ніколи не припиняє навчатися та самовдосконалюватися. З'являються нові способи підвищення ефективності уроків, нові технології навчання. Треба вміти реагувати на всілякі зміни в будь-якій сфері життя, так як учні на все реагують миттєво, від них не можна відставати. Можна виділити наступні критерії оцінки ефективності і якості уроку: - засвоєння учнями певних знань;
- розвиток загальнонавчальних умінь і навичок;
- включеність учнів у навчальну діяльність;
- розвиток в учнів пізнавальних процесів;
- розвиток рефлексії і оціночної діяльності;
- зв'язок навчального матеріалу з життєвим досвідом учнів;
- індивідуалізація і диференціація завдань;
- ступінь стомлюваності учнів під час навчальної діяльності;
- позиція педагога у навчальному процесі (керівник, організатор пізнавальної діяльності, ігрової діяльності, керуючий груповою взаємодією);
- характеристика діяльності учнів на уроці (інтерес, активність, розуміння матеріалу і його значення);
- рівень підготовленості вчителя.
Народження будь-якого уроку починається з усвідомлення і правильного, чіткого визначення його кінцевої мети - чого учитель хоче досягти; потім встановлення засобів - що допоможе учителю в досягненні мети, а вже потім визначення способу - як учитель буде діяти, щоби мета була досягнута. Підготувати і провести такий урок дуже непросто. Для цього треба і багато знати, і багато вміти, дуже хотіти, відповідально ставитися до своїх учительських обов'язків, а найбільше – вийти на новий рівень педагогічного мислення. Тому сучасний ефективний урок має безліч складових. |