Субота, 18.05.2024, 20:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Підлісно-Ялтушківський НВК "ЗОШ І-ІІст.-ДНЗ"

-----------------------------------------------------------------
Форма входу
Наше опитування
Чи вважаєте Ви, що шкільна форма є обов'язковою для учня?
Всього відповідей: 22
Міні-чат
Плейєр

Загальний каталог файлів

Головна » Файли » Усі категорії » Розробки уроків

Відкритий урок з читання. Літературні казки. Т. Коломієць «Кажу, кажу казку...», А. Дімаров «Для чого людині серце».
[ Викачати з сервера (2.09 Mb) ] 02.11.2013, 00:21

Читання 3 клас

Тема уроку.  Літературні казки.  Т. Коломієць  «Кажу, кажу казку...»,

А. Дімаров «Для чого людині серце».

Мета уроку.   Ознайомити учнів із жанром літературної казки-чарівної,

навчити самостійно визначати дійових осіб, формувати вміння визначати головну думку твору. Розвивати виразність читання учнів, вміння правильно інтонувати  мову дійових осіб. Виховувати доброту, чуйність, любов до ближнього.

Обладнання: портрет А.А. Дімарова, аудіозапис казки « Для чого людині серце?», картки зі словами, роздатковий матеріал (картки з прислів’ями), малюнок серця.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1.     Привітання

-         Діти, погляньте на наших гостей, привітайтеся, погляньте на мене, один на одного, усміхніться. Із цих промінчиків добра, що засвітились на ваших обличчях, ми розпочнемо наш урок.

-         Сьогодні на уроці ми виконаємо артикуляційну гімнастику, попрацюємо над скоромовкою, загадками, прислів’ями, тестами, опрацюємо нову казку, зробимо висновки, а також знайдемо хвилинку для відпочинку.

2.     Артикуляційна розминка.

Ø Сядьте рівно. Спокійно вдихніть повітря через ніс і так само спокійно видихніть ротом.

Ø Рот закритий. Напруженим язиком впираємось то в ліву. То в праву щоку.

Ø Вправа «Коник». Присмоктати язик до піднебіння, цокати голосно і сильно.

Ø Проартикулюйте голосні звуки без голосу: а, о, у, и, е, і.

3.     Робота над скоромовкою.

Летів горобець, сів на хлівець.

А як вийшов стрілець, то утік горобець.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.     Чарівна скринька.

-         Завітала нині в клас, на урок до нас,

наша скринька чарівна, що закріплює знання.

Увага! Аналізуємо завдання чарівної скриньки.

1.«Що об’єднує усна народна творчість?», (Народні казки, загадки, прислів’я, пісні). 2. Що ви скажете, про саме визначення «Усна народна творчість»? (складена творчість народом і передавалася з вуст в уста). 3. «Чарівні казки» (герої мають надзвичайну силу, а за допомогою чарів відбуваються дивовижні перетворення). 4. «Українські народні казки» («Кирило Кожум’яка», «Кривенька качечка», «Кобиляча голова»). 5. «Народні пісні» («Ходить гарбуз по городу», «Три товариші»)).

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

-         Сьогодні на уроці ми опрацюємо з вами ще один вид усної народної творчості. Який саме, давайте розгадаємо.

1.     Прочитати слова навпаки. – икзак інрутаретіл (літературні казки).

-          Пригадайте, яка різниця між літературними казками і народними? (Літературні мають автора).

-         У цьому розділі вміщено казки українських письменників, у яких описуються надзвичайні пригоди, місця, дивовижні перетворення.

2.     Читання вчителем вірша «Кажу, кажу казку»

-         Як ви вважаєте, коли можна читати цей вірш? На початку казки. Чи вкінці?

3.     Словникова робота

Козубок – кошик

Частувати – пригощати.

4.     Читання вірша хором

5.     Фізкультхвилинка «Ми усі одна сім’я»

Ми усі одна сім’я. Він, вона і ти, і я.

Усміхнись тому, хто зліва,

Усміхнись тому, хто справа.

Ущипни того, хто зліва,

Ущипни того, хто справа.

Насвари того, хто зліва,

Насвари того, хто справа.

Усміхнись тому, хто зліва,

Усміхнись тому, хто справа

Ми усі одна сім’я. Він, вона і ти, і я.

ІV. Робота над темою уроку

1.     Загадка

Все життя воно в нас б’ється.

Бува радіє, бува сміється,

Інколи плаче, часом сумує,

Світить, як сонце і всіх нас дивує.

Здогадалися вже, що це?

Це людське гаряче  (серце)

-                     Серце – це слово буде основним на нашому уроці. А що ви знаєте про серце?

2.     Довідкове бюро

Це орган тіла людини. Воно завбільшки, як стиснутий кулачок. Серце – це мотор людини. Воно забезпечує кровообіг. У дорослої людини серце робить 72 удари за хвилину. Воно за хвилину може перекачати від 5 до 30 літрів крові. За день людське серце виробляє таку кількість електричної енергії, що її вистачило б машині, щоб проїхати 32 кілометри. Воно може битися, якщо навіть відокремити його від тіла, до тих пір, поки буде отримувати необхідну кількість кисню.

3.     Розповідь про автора.

-         Далі, ми з вами будемо читати казку «Для чого людині серце». Її написав Анатолій Андрійович Дімаров.

88-річний письменник і донині мешкає у Києві. Не дивлячись на свій вік, Анатолій Андрійович дуже активна людина з веселою вдачею, гострим розумом, почуттям гумору і великою працездатністю .

Анатолій Дімаров народився у 1922 році на Полтавщині в сім’ї хлібороба. За своє життя письменник відчув на собі і жахи голодомору, і  біль Великої Вітчизняної війни. Нагороджений, як учасник війни, орденами й медалями. Анатолій Дімаров написав кілька захоплюючих книжок для дітей: «Блакитна дитина», «На коні і під конем», «Про хлопчика, який не хотів їсти», «Для чого людині серце», «Друга планета», «Тирлик».

4.     Словникова робота

Дошкулити – завдати шкоди;

Ринуться – кинуться;

Вражено – здивовано;

Безпорадно – безпомічно;

Плем’я – рід, народ.

V. Первинне сприйняття тексту

1.     Прослуховування аудіозапису – 1 частини.

2.     Читання учнями 2 частини

3.     Читання вчителем 3 частини

4.     Читання мовчки  4 частини.

VІ. Перевірка первинного сприйняття.

       Що вам сподобалось у казці?

       Що не сподобалось? ( Що дерев’яний чоловічок загинув).

       Що вразило? (Що серця зберігались в банках і їх давали людям; що чоловічок не пошкодував свого життя заради спасіння хлопчика).

       Які персонажі нам зустрілися? (Дерев’яний чоловічок, дівчинка, лікар, хлопчик).

       То що потрібно чоловікові, щоб стати справжньою людиною? (мати серце).

VІІ. Закріплення знань

1.     Тести

VІІІ. Підсумок уроку

1.     Визначення головної думки твору

-         Яка головна думка твору? (тільки серце відрізняє справжню людину від дерев’яного чоловічка, дає можливість насолоджуватися життям і навіть жертвувати ним заради іншої людини.)

2.     Колективна робота над прислів’ями

Раз добром налите серце – ввік не прохолоне.

З перцем чи не з перцем, аби з добрим серцем.

Кров не вода, а серце не камінь.

Добре серце – багатство людської душі.

3.     ІХ. Домашнє завдання. Побажання.

-         Ви ще маленькі і у вас все попереду. Я бажаю вам, щоб ніколи не згас той вогник доброти, який оселився у ваших сердечках. А на згадку про наш урок прийміть від мене ось ці сердечка. Нехай вони завжди надихають вас на добрі вчинки. Урок закінчено.

Категорія: Розробки уроків | Додав: НВК
Переглядів: 7608 | Завантажень: 304 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друк сторінки
Годинник
Пошук