Мета: обговорити з батьками проблему
заохочення та покарання дитини в сім'ї;
розказати про види покарань і заохочень у сімейному вихованні, про значення покарання й
заохочення дітей
у сім'ї; сприяти розумінню батьками розумного ставлення до методів і прийомів
виховання дітей в сім'ї; формувати у батьків культуру заохочення й покарання дитини в сім'ї. Заохочення та покарання дитини в сім'ї
Батьківські збори
Мета: обговорити з батьками проблему
заохочення та покарання дитини в сім'ї;
розказати про види покарань і заохочень у сімейному вихованні, про значення покарання й
заохочення дітей
у сім'ї; сприяти розумінню батьками розумного ставлення до методів і прийомів
виховання дітей в сім'ї; формувати у батьків культуру заохочення й покарання дитини в сім'ї.
ХІД ЗБОРІВ
Бесіда.
- Шановні батьки! Розмова про заохочення
і покарання дитини в сім'ї не випадкова. На адресу
дітей дуже часто можна почути: «Я тобі що сказав?», «Роби, що
тобі говорять» тощо. Це не просто слова. Це метод виховання.
Батьки вважають, що їх справа наказувати, а дитина має підкорятися.
Та вони забувають або зовсім не думають
про те, що вільна особистість не може
сформуватися в сімейному рабстві.
Виявляючи свою
батьківську владу, вони не думають про те, що в їх силі
їх слабкість: переконати свою дитину, бути авторитетом набагато важче, ніж
нав'язати їй свою волю і примусити підкорятися батькам.
Насильство і примус у
вихованні лише шкодять. Зовні підкоряючись наказу, дитина залишається при своїй
думці, а до вказівок батьків ставиться ще
більш вороже.
Так у стосунки дітей і батьків приходить
відчуження.
Насильство й примус у
вихованні позначаються і на характері дитини. Вона
стає нещирою, брехливою, звикає кривити душею. Це призводить до того,
що вона перестає бути жвавою і життєрадісною, ховає від усіх таємницю
свого існування в рідному домі, стає похмурою і скритною,оминає
спілкування з однолітками, сторониться спілкування з учителем, боячись сказати
що-небудь не так.
Головний метод
виховання - це переконання. А для цього говоріть зі своєю
дитиною, спілкуйтеся з нею, шукайте приклади позитивного підтвердження
ваших думок, будьте тактовні, переконуючи її. Тоді ваші думки
стануть її прагненнями.
У тих сім'ях, де
батьки уміло користуються у вихованні покаранням і заохоченням, рівень
тривожності дитини набагато нижче, а результати
навчальної діяльності набагато вищі.
Коментар: класний
керівник готує анкети для учнів та батьків, пам'ятки для
батьків.
|